جلوگیری از بسته شدن برنامه‌های در حال اجرا به دليل كمبود حافظه‌ی رم
 
NARAKA
به وبلاگ شخصی سامان فرهادی خوش آمدید.

  آيا تا به حال برايتان پيش آمده كه تعدادی صفحه مرورگر (Explorer) را با هم باز نگه داشته باشيد و ناگهان يک صفحه‌ی Don't Send بيايد و همه مرورگرها با هم بسته شوند؟ يا اينكه 3 تا 4 صفحه‌ی Word و يا هر برنامه‌ی ديگری را با هم باز كرده ، ناگهان يک پيغام خطا (Error) ظاهر شده و همه برنامه‌ها با هم بسته شوند؟ اين اتفاق به دليل كم بودن مقدار حافظه رم (RAM) می‌باشد. ويندوز مقدار مشخصی از حافظه رم را برای هر يک از برنامه‌های در حال اجرا اختصاص می‌دهد. حال اگر تعداد برنامــــــــه‌های در حال اجــــــرا زياد هم باشند ، باز هم ميزان حافظه‌ی رم (كه جهت اجرای برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گيرد) همان مقدار خواهد بود و تمام برنامه‌های در حال اجرا ، از همان مقدار كم حافظه‌ی رم استفاده خواهند كرد (حافظه‌ی RAM يک قطعه‌ی سخت افزاری است كه ما خودمان آن را با ميزان حافظه‌ی دلخواه و معين انتخاب كرده و روی بورد اصلی كامپيوتر نصب كرده‌ايم.). حال پيغام Error باعث می‌شود كه آن مقدار فضا ، كه برای اجرای كليه‌ی برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گيرد ، از بين رفته و برنامه‌ها بسته شوند. برای رفع اين مشكل بايد به قسمت رجيستری كامپيوتر برويد. پس ابتدا بايد برنامه‌ی Run را از منوی Start اجرا كرده و فرمان RegEdit را در آن تايپ كنيد. اكنون مسير زير را دنبال كنيد :


HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Advanced


  در زير كليد Advanced كليد SeparateProcess را پيدا كرده و روی آن دو بار كليک كنيد تا پنجره‌ی ويرايش كليد باز شود. سپس مقدار آن (Value data) را از صفر (0) به يک (1) تغيير دهيد. تغييرات پس از ريستارت كردن كامپيوتر اعمال خواهد شد.






نامردی نکن روی عکس بالا کلیک کن



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.هرگونه سوالی یا مشکلی در مورد کامپیوتر,نرم افزار,موبایل... داشتیددر وبلاگ مطرح کنید یا با sami2afm92@yahoo.com و09393156004 درمیان بگذارید.باکمال میل پاسخ میدهم.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NARAKA و آدرس naraka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 239
بازدید دیروز : 241
بازدید هفته : 523
بازدید ماه : 480
بازدید کل : 59119
تعداد مطالب : 386
تعداد نظرات : 120
تعداد آنلاین : 1